Lesernes marked

Lanserer By-Torsken

Monica Molvær og Tom Anker Skrede vil lokke flere til gode opplevelser på Sunnmøre. (Foto: Privat)

 

Det blir tidligere festival i ny drakt fra 2021: «Torsken kommer» relanseres med navnet By-Torsken.
Leder i Ålesund Sentrumsforening, Monica Molvær, og reiselivssjef Tom Anker Skrede ønsker å videreføre gamle tradisjoner:
– Borgundfjordfisket er hele grunnlaget for at folk bosatte seg i byen, og det binder sammen by og land. Vi kan gi både lokale og tilreisende en unik mulighet til å oppleve det røffe været og alt det spennende vi har å by på, sier Monica Molvær.

Samarbeidsprosjekt
Det nye arrangementet blir lansert i tospann med en nasjonal reiselivskampanje i et samarbeid mellom sentrumsforeninga og Destinasjon Ålesund & Sunnmøre. Reiselivssjefen tror en slik reiselivskampanje blir veldig godt mottatt.
– Borgundfjordfisket er helt unikt, og vi vet at det er blant annet slike spesielle opplevelser som gjør Ålesund til en spennende destinasjon både regionalt, nasjonalt og internasjonalt, sier Skrede.

Få fram det unike
Med 2020 som et spesielt år for handels- og servicebransjen, ser initiativtakerne dette som en ny måte å selge byen på:
– Det er spesielt viktig å løfte frem de mørke vintermånedene med alt vi har å by på. Her må vi få med alle som vil bli med av fiskebåter, restauranter, hoteller, butikker og opplevelser. Byens restauranter serverer mat fra fjorden i verdensklasse, og det er helt unikt for Ålesund, sier Molvær.